Onze klanten beoordelen ons met een 8.9 / 10 - 248 beoordelingen op Klantenvertellen.nl

Rosacea; wat is het?

Een vervelende huidaandoening is rosacea. Deze chronische ontsteking van de huid in het gezicht, zorgt met name voor een hevige rode kleur. Dit kunt u erg hinderlijk vinden, al is de aandoening in principe onschuldig. Het kan u erg onzeker maken en is soms lastig te verhullen met make-up. Vaak ontstaat rosacea na het 30e levensjaar, het komt voornamelijk bij lichte huidtypes voor. De oorzaak is onduidelijk, wel zijn er factoren die de klachten kunnen verergeren. Hoewel rosacea niet te genezen is, zijn de symptomen wel te behandelen. Onze speciaal opgeleide consulent informeert u graag over de medische producten van dr. Zein Obagi en het effect ervan op rosacea.

Rosacea: symptomen

Hoewel rosacea eigenlijk een onschuldige aandoening is, kunt u er wel erg veel last van hebben. Vooral de heftige rode kleur in uw gezicht, kunt u cosmetisch storend vinden. De aandoening lijkt in eerste instantie op acne en is nogal hardnekkig. De symptomen van rosacea op een rij:

• roodheid op wangen en neus en veelvuldig blozen
  • kleine uitgezette bloedvaten (couperose)
  • soms bultjes en puistjes
  • soms zwelling van de huid of harde, hobbelige huid
  • oogafwijkingen en droge, branderige, tranende ogen

Rosacea: de oorzaken

De oorzaken van rosacea zijn niet erg duidelijk. Wel weten we dat er uitwendige factoren zijn, die de symptomen kunnen verergeren. Een aantal van deze factoren zijn:

• geneesmiddelen met corticosteroïden
  • warmte en zonlicht
  • cosmetica en huidverzorgingsproducten
  • alcohol
  • sterk gekruid voedsel
  • emoties

Rosacea: behandeling in onze kliniek

Helaas kunnen we rosacea niet genezen. Wel is het tegenwoordig goed te behandelen. In sommige gevallen is het nodig medicatie te gebruiken. Ook zetten wij de medische producten van dr. Zein Obagi in om rosacea onder controle te krijgen. Deze dermatoloog uit de VS ontwikkelde producten, met als doel: een gezonde huid terugkrijgen. De effecten hiervan zijn bewezen en helpen u weer tevreden te zijn met uw huid. Onze consulenten Judith en Nikki zijn speciaal opgeleid om deze producten voor te schrijven en u te begeleiden tijdens het gebruik.

Rosacea dr. Obagi