Onze klanten beoordelen ons met een 9.0 / 10 - 161 beoordelingen op Klantenvertellen.nl

Chemische Peeling

banner peeling

CHEMISCHE PEELING

Heeft uw huid behoefte aan een oppepper of heeft u last van huidveroudering of een huidaandoening? Dan kan een chemische peeling uitkomst bieden. Huisartskliniek Westervoort biedt voor verschillende huidaandoeningen een effectieve peeling. Onze peelings zijn te combineren met een Microneedling behandeling voor optimaal, langdurig resultaat.

De peeling zetten we in bij:

• Acne
  • Acne littekens
  • Grove poriën
  • Vlekken op de huid
  • Fijne lijntjes
  • Huidverslapping
  • Rosacea
  • Eczeem
  • Psoriasis
  • Pigmentstoornissen
  • Hyperpigmentatie
  • Melasma

WAT IS EEN CHEMISCHE PEELING

Een chemische peeling (TCA peeling of Fruitzuurpeeling genoemd) kan uit verschillende ingrediënten bestaan, met verschillende concentraties aan werkzame stoffen en correctieve voordelen. Bij een chemische peeling zijn het eigenlijk laagjes van vloeistoffen, die op uw beschadigde huid worden aangebracht. Afhankelijk van de concentratie van de werkzame bestanddelen, behandelt de huidtherapeute u diep of minder diep in de huid. De behandeling is altijd volledig afgestemd op de conditie van de huid en het onderliggende probleem. De chemische peeling zorgt ervoor dat de huid gedurende een aantal dagen gaat vervellen. Is dit niet wenselijk, bieden wij ook zeer doeltreffende peelings met een minimale downtime (hersteltijd).

Wij gebruiken bij Huisartskliniek de peelings van VI Peel8, Medik8 en dr. Obagi, uit de ZO Skin Health lijn en uit de ZO Medical lijn. beiden zeer effectieve peelings met eigen unieke kenmerken.

Obagi biedt huidverbetering op allerlei fronten. Lees meer over Obagi Huidverbetering

VI PEEL

VI Peel is een multiblend peeling de huid van binnenuit opbouwt en krachtig exfolieert.  De peelings van Vi Peel bevatten doeltreffende, correctieve ingrediënten die diep in de huid doordringen.

VI Peel biedt 5 peelings geschikt voor verschillende type huidaandoeningen. De peelings bevatten overkoepelende eigenschappen, die voor elke type peeling van toepassing zijn:

• Verbetering van de huidstructuur, -kleur en de helderheid van de huid
  • Egaliseren, vervagen van huidverkleuringen zoals rosacea en pigmentstoornissen
  • Verfijnen van poriën
  • Verminderen van rimpels en fijne lijntjes
  • Zuiveren van onstekingen, onzuiverheden en talg
  • Stimuleren van collageen en elastineproductie

De peelings van VI Peel:

Wij bieden 5 verschillende chemische peelings van VI Peel met verschillende behandelindicaties:

VI Peel

Basisvariant met een krachtige formule ontwikkeld voor het verjongen van de verouderde huid.

VI Peel Precision

Effectief voor de verouderde huid. Met toevoeging van een krachtig concentraat.

VI Peel Precision Plus

Hardnekkige gezichtsmelasma en hyperpigmentatie.

VI Peel Purify

Zuivert en helpt bij actieve acne.

VI Peel Purify Precision Plus

Littekens en pigmentatie.

Huidverbetering van Vi Peel:

• Nagenoeg pijnloos
  • De peeling wordt laag voor laag aangebracht en is daardoor gericht af te stemmen op de huidconditie
  • Behandeling duurt 20 minuten
  • Minimale downtime: 1 week
  • Geschikt voor alle huidstypen en -kleuren

Nazorg

Bij iedere behandeling is een post-peel-kit inbegrepen. Deze kit bevat doekjes die de huid een extra intensieve boost geven voor een optimale exfoliatie van de huid. Deze nazorg behandeling duurt tot 2 weken na de behandeling.

MEDIK8 CHEMISCHE PEELINGS

Medik8 herstellende, chemische peelings hebben een krachtig exfoliërende werking en minimaliseren huidproblemen als pigmentatie, acne, rimpels en fijne lijntjes. De zachte peelings bieden direct zichtbare resultaten en hebben een zeer minimale downtime. De peelings bevatten een unieke mix van zuren en ingrediënten met correctieve en voedzame voordelen die de huid minimaal irriteren. Ze worden ook wel gezien als de ideale lunchtime treatment.

De peelings van Medik8

Voor ieder specifiek probleem van de huid, biedt Medik8 een zachte, doeltreffende effectieve peeling die de huid optimaliseert. Huisartskliniek werkt met de volgende peelings:

BetaPeel | chemische peeling | acne & geirriteerde huid

De doeltreffende Betapeel krijgt acne onder controle door bacteriën, verstopte poriën, mee-eters en ontstekingen krachtig aan te pakken en de olieproductie te verminderen.

• Azelaine acid: zeer effectief tegen de bacteriën die acne veroorzaken
  • Salicylic acid: elimineert talg en vuil en vermindert de olieproductie
  • Gevoelige huid
  • Minimale downtime (hersteltijd)

JessnerPeel | chemische peeling | all-in one

Een regenererende en stimulerende behandeling met acht actieve ingrediënten. Geschikt voor het behandelen van rimpelsacne en pigmentvlekken.

• De ideale voorbereiding van een diepe peeling
  • Langdurig zichtbare resultaten
  • Salicylic acid: lost talg en vuil op en vermindert de olieproductie
  • L-Lactic acid: Stimuleert de aanmaak van collageen
  • Resorcinol: helpt het verwijderen van de beschadigde huid

Medik8 nazorg

Voorafgaande aan de peeling adviseren wij twee weken de vitamine C & A priming kit te gebruiken om de huid in de juiste conditie te krijgen.

Na een behandeling adviseren wij:

• De behandelde huid alleen mild te reinigen met water, zonder washandje of spons
  • De behandelde huid goed te beschermen tegen de buitenlucht en zon met een SPF 30 bescherming
  • Alleen mineralen make-up te gebruiken
  • Niet aan de huid te trekken of krabben
  • De priming behandeling tot drie maanden na de behandeling voort te zetten

ZEIN OBAGI

Dr. Zein Obagi is een geroemde dermatoloog uit Beverly Hills. Hij is de ontwikkelaar van de medische en verzorgende producten van Obagi Medical en is marktleider in de VS op het gebied van medische producten voor huidverbetering en -verjonging. De resultaten van ZO zijn klinisch bewezen. De artsen en huidtherapeute van Huisartskliniek die de producten van Zein Obagi gebruiken, zijn opgeleid door het team van Zein Obagi.

We bieden 3 verschillende chemische peelings van Zein Obagi:

Niveau 1: Facial stimulator peel (milde peeling zonder hersteltijd).

Vermindert fijne lijntjes, rimpels en stimuleert de celvernieuwing. Verbetert de huidtoon, structuur en helderheid. Vaak geven we deze peeling in kuurvorm: 5 peelings met een interval van 2 tot 4 weken. Het heeft geen bijwerkingen en geeft nauwelijks tot geen schilfering van de huid.

Niveau 2: 3-step stimulation peel (mediumdiepe chemische peeling).

Brengt de talgproductie onder controle, geeft de huid een gezonde uitstraling. Samen met de 6% Retinol Stimulation Crème (onderdeel van deze behandeling) leidt dit tot een enorme verjonging van de huid. De hersteltijd is ca. 5 dagen. De bovenste laag van de huid vervelt en de huid kan behoorlijk rood zijn en pijnlijk aanvoelen.

Niveau 3: Controlled depth blue peel (diepwerkende chemische peeling).

Lijntjes verdwijnen, rimpels vervagen en de huid krijgt een prachtig egale toon en gezonde uitstraling. Deze peeling adviseren we bij pigmentaandoeningen, acnelittekens en huidveroudering. De hersteltijd is ongeveer 5 tot 10 dagen. Deze peeling voeren wij alleen uit bij cliënten die hun huid onder begeleiding voorbereid hebben met ZO Medical producten. Afhankelijk van de problemen die de huid heeft brengt de huidtherapeute meerdere lagen aan, zo bepaalt ze de diepte van de peeling. Voor deze peeling krijgt u ook een verdovende crème aangebracht en eventueel pijnmedicatie.

Voor alle peelings geldt: dr. Obagi en Huisartskliniek raden aan om voor een maximaal resultaat de producten van ZO Skin Health of ZO Medical te gebruiken.

Om de chemische peelings van Medik8, VI Peel en Obagi te mogen gebruiken en de ZO Medical producten voor te schrijven, zijn wij speciaal opgeleid. Om de veiligheid te waarborgen begeleiden we u tijdens het proces van huidverbetering met Obagi.

De chemische peelings worden door speciaal opgeleide artsen/huidtherapeuten aangebracht. Er vindt meermaals controle van de huid plaats, telefonisch of in de kliniek. Zo wordt de reactie van de huid gevolgd. De dieper reinigende peelings halen laagjes van uw huid af. Dit kan de volgende reacties geven:

• schilfers op uw huid en roodheid
  • strak gevoel (eerste 4 dagen)
  • korstjes

Dit zijn normale en te verwachten verschijnselen. Het is belangrijk dat u de huid met rust laat en zeker niet aan velletjes gaat trekken. We raden u aan om de eerste weken een hoge SPF te gebruiken wanneer u naar buiten gaat. Dit i.v.m schadelijke UV-straling.

Verder is er aantal situaties waarin u geen chemische peeling kunt krijgen:

• Tijdens zwangerschap/borstvoeding
  • Bij overgevoeligheid voor salicylaten
  • Indien u een geïrriteerde of zonverbrande huid heeft
  • Indien u een actieve herpes uitbraak heeft of beschadigde huid
  • Indien u radiotherapie of chemotherapie ondergaat.
  • Indien u lupus of een andere auto-immuunziekte heeft

We raden uw huid thuis verder te behandelen met de producten van Medik8, VI Peel en Obagi. Volg daarbij het stappenplan en het persoonlijke advies dat u krijgt. Na het vervellen van de huid, zal de nieuwe huid zich tonen. Deze is nog erg kwetsbaar. Gebruik een hoge SPF als u naar buiten gaat. De nieuwe huid lange tijd blootstellen wordt absoluut afgeraden.

Uw arts/huidtherapeut geeft u tijdens het consult nog informatie hierover.

Chemische peelings
VI Peel - anti-aging €275,00
VI Peel Precision - anti-aging extra €300,00
VI Peel Precision Plus - pigmentatie €325,00