Onze klanten beoordelen ons met een 9.0 / 10 - 308 beoordelingen op Klantenvertellen.nl

Btx staat vooral bekend als middel tegen rimpels. Het is echter al jarenlang in gebruik in de medische wereld als spierverslapper. Door btx te injecteren worden specifieke spieren stilgelegd. Hierdoor is het uitstekend in te zetten voor medische doeleinden, denk aan overmatig zweten, maar ook hoofdpijn en tandenknarsen. Bij normaal gebruik is btx een uitermate veilig middel om te gebruiken. Onze artsen zijn speciaal opgeleid om met injectables als btx en fillers te mogen werken.

Btx tegen hoofdpijn

Een vervelende klacht die we vaak tegenkomen is hoofdpijn. Hoofdpijn kan diverse oorzaken hebben. Het is van belang dat een arts eerst met u onderzoekt wat de oorzaak is van uw hoofdpijn. In sommige gevallen kan een behandeling met btx injecties helpen tegen hoofdpijn. Vooral bij spierspanningshoofdpijn en bepaalde vormen van migraine blijkt btx te werken.

Bij het injecteren van btx in de fronsrimpel of voorhoofd legt de arts de spieractiviteit stil. Bijkomend voordeel is dat de spanning van het voorhoofd verdwijnt. Dit is soms effectief om het ontstaan van hoofdpijn tegen te gaan. De arts bespreekt uitvoerig met u of btx effectief kan zijn bij uw type hoofdpijn. Het effect van de injecties houdt ongeveer vier tot zes maanden aan.

botox tegen hoofdpijn

Btx tegen tandenknarsen

Tandenknarsen komt vaak voor en is meestal maar van korte duur. Wanneer u veelvuldig last heeft van tandenknarsen (meestal ’s nachts), dan kan dit allerlei problemen opleveren. Slijtage van uw gebit, hoofdpijn en spierpijn in de kaken zijn hier voorbeelden van.

Onze arts kan btx in de grote kauwspier injecteren. De spier ontspant hierdoor en dit vermindert het onbewuste kauwen, oftewel tandenknarsen. De behandeling is eenvoudig en veilig. Na ongeveer vier tot zes maanden zijn de injecties uitgewerkt en is een herhaalbehandeling noodzakelijk voor een goede werking.

botox tegen tandenknarsen

Nazorg en mogelijke bijwerkingen btx

Btx is een veilig middel om te gebruiken. Er zijn een aantal bijwerkingen die kunnen op treden. Om u goed te informeren hebben wij de mogelijke bijwerkingen op een rijtje gezet. Ook geven we u graag tips voor de nazorg. Bekijk de uitgebreide informatie over btx

Prijzen medische btx